1.
|
პროექტის სათაური
|
„შემოდგომა მეორე გაზაფხულია, როცა ყოველი ფოთოლი ყვავილად იქცევა“
|
სამიზნე ჯგუფი
|
მე-7 კლასი
|
|
პროექტზე მუშაობის ვადები
|
10 ოქტომბერი-15 ნოემბერი 2019 წ
|
|
2.
|
პროექტის აქტუალობა/რატომ არის ეს პროექტი მნიშვნელოვანი ჩვენთვის?
|
პროექტზე
დაფუძნებული სწავლება არის მიმდინარე სასწავლო პროცესი რომელშიც ერთიანდება რამდენიმე
სასკოლო საგანი. მოსწავლეები იძიებენ ინფორმაციას (პრობლემა შეიძლება იყოს ადგილობრივი,
გლობალური). მოცემული პრობლემის შესაძლო გადაჭის გზების პოვნის შემდეგ აკეთებენ მულტიმედია
პრეზენტაციებს მოძიებული მასალების პრეზენტაციისათვის 21-ე საუკუნის იარაღების
გამოყენებით. მოსწავლეები გვიჩვენებენ რა ისწავლეს, როგორ ითანამშრომლეს ერთმანეთთან,
აფასებენ ერთმანეთს და საკუთარ თავს.?
პროქტზე
მუშაობის შედეგად:
·
იზრდება მოსწავლეთა ჩართულობა, საკუთარი თავის რწმენა და სწავლისადმი დადებითი დამოკიდებულება;
·
იზრდება კომპლექსური უნარ-ჩვევების განვითარების შესაძლებლობა, მაგალითად, აზროვნების მაღალი დონე, პრობლემების გადაჭრა, კომუნიკაცია, თანამშრომლობა;
·
მოსწავლეები მეტ პასუხისმგებლობას იღებენ თავიანთი სწავლის პროცესზე, განსხვავებით ტრადიციული მოდელისგან;
·
მოსწავლე ეჩვევა დამოუკიდებელ მუშაობას და თანატოლებთან ურთიერთობას , რაც მნიშნელოვან როლს თამაშობს მოზარდების პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაში.
|
3.
|
მიზანი
|
|
4.
|
პროექტის სრული აღწერა
|
ამოცანა 1.
1) მოსამზადებელი ეტაპი ამოცანები:
·
მოსწავლეებისათვის პროექტის მიზნის გაცნობა;
·
შესაბამისი დავალებების მიცემა;
·
ფუნქციების განაწილება ჯგუფებს შორის;
·
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება (ტრანსპორტი, რესურსები და სხვ.).
დრო:
2 კვირა
(2019 წლის ნოემბერი)
მოსწავლეები წინასწარ
მოიძიებენ ინფორმაციას ბოტანიკური ბაღის შესახებ, აკეთებენ პრეზენტაციას
ამოცანა
2. ექსკურსია ბოტანიკურ ბაღში ამოცანები:
·
დასაკვირვებელი მასალის (სხვადასხვა მცენარის ფოთლების, გირჩების) შეგროვება;
·
დაკვირვების წარმოება და შედეგების ჩაწერა;
·
ფოტოსურათების გადაღება.
დრო:
2019 წლის ოქტომბერი
ამოცანა 3.
3)
შეგროვებული მასალის გაკვეთილებზე დამუშავება, დახარისხება. ამოცანები:
· თხზულების დაწერა თემაზე “შემოდგომა”, შთაბეჭდილებებისა და ბუნებისადმი საკუთარი დამოკიდებულების ხელოვების ენით გადმოცემა;
· შემოდგომის ეღტი დღის სურატების გადაღება და ფოტოკონკურსის მოწყობა;
· ნახატებისა და აპლიკაციების, კოლაჟების დამზადება შეგროვებული მასალის გამოყენებით
· ნახატების
შექმნა
დრო:1 კვირა
(2019 წლის ნოემბერი
ამოცანა 3: შემაჯამებელი ეტაპი
·
გამოფენა, ნამუშევრების წარდგენა;
·
ჩატარებული სამუშაოს ანგარიში
დრო: 2019
წლის ოქტომბერი
რესურსი:
ფორმატები, ფანქარი,
პასტელი, გუაში, აკვარელი, ფერადი ქაღალდი, მუყაო, პლასტილინი, თიხა, ქსოვილი, ძაფი,
თოკი,
|
5.
|
პროექტში მონაწილეობენ
|
VII კლასის მოსწავლეები
|
6.
|
პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
მოსწავლეებs
განუვითარდებათ კვლევის, შემოქმედებითი, თვითშეფასების, კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები. შეძლებენ ნასწავლის პრაქტიკულ გამოყენებას. ყოველივე ეს შექმნის დადებით სასწავლო მოტივაციას და გააუმჯობესებს სწავლა-სწავლების ხარისხს.
|
7.
|
საგნობრივ ჯგუფებთან და ეროვნულ სასწავლო
გეგმასთან კავშირი
|
ს.გ.VII.3. მოსწავლე
აფართოებს
გარემოში ობიექტებს შორის არსებული კავშირების ასახვის გზებს ნამუშევარში და შეუძლია გადმოსცეს დეტალები.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ხატავს შესაბამის გარემოში ადამიანებს,
ფრინველებს, ცხოველებს და მცენარეებს ნატურიდან
და მეხსიერებით მეტი დეტალის გამოყენებით;
·
ხატავს ყოფით სცენებს;
ს.გ.VII.4. მოსწავლე
აცნობიერებს სამყაროს, როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა
და იდეების წყაროს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ირჩევს თემებს იდეების და განწყობილებების გამოსახატავად;
·
ხატავს გრძნობებით აღძრულ ასოციაციებს და შთაბეჭდილებებს;
·
იყენებს სხვა საგნებში მიღებულ ცოდნას ნამუშევრის სიუჟეტისთვის;
ს.გ.VII.5. მოსწავლეს
შეუძლია დაგეგმოს და შეასრულოს სხვადასხვა სახის სამუშაო.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
განიხილავს სამუშაო
გეგმის რამდენიმე ვარიანტს და შეარჩევს ერთ-ერთს;
·
გეგმავს შესასრულებელი
სამუშაოს თანმიმდევრობას და სამუშაო გრაფიკს, ანაწილებს ფუნქციებს, აკონტროლებს სამუშაოს
მიმდინარეობას, პრობლემის შემთხვევაში ცვლის სტრატეგიას;
ს.გ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში
მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო პრობლემების გადასაჭრელად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ანაწილებს ფუნქციებს შესასრულებელი ამოცანის მიზნიდან გამომდინარე;
·
განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო ვადას და იცავს დროის
ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას;
·
მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო გადაწყვეტილების მიღებაში.
მიმართულება:
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
ს.გ.VII.7. მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით
გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
წარადგენს ნამუშევარს ფართო აუდიტორიის წინაშე (მაგ., სასკოლო გამოფენაზე);
·
საუბრობს მსგავსებებზე და განსხვავებებზე საკუთარ და სხვების ნამუშევრებში;
·
კორექტულია სხვის ნამუშევარზე საუბრისას;
|
8.
|
მონიტორინგი/
შეფასება
|
საბოლოო
შეფასება ა)პროექტის დასრულების შემდეგ პროექტის ხელმძღვანელის მიერ (კომენტარი)
ბ)პროექტის მონაწილეთა
შეფასება(კითხვარი)
საყვარელო მოსწავლეებო ,იმისთვის, რომ მომავალში პროექტზე მუშაობა გავაუმჯობესოთ, მინდა გავარკვიო, როგორ შეაფასებდით მას.
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა თუ არა რაიმე ამ პროექტზე მუშაობამ?
ა) ბევრი რამ მასწავლა ბ)
მასწავლა გ) ახალი არაფერი მისწავლია
2. როცა დახმარება გჭირდებოდა, მასწავლებელი
ყოველთვის შენ გვერდით იყო?
ა) დიახ ბ) არა
3. შედეგით კმაყოფილი ხარ?
ა) დიახ ბ) არა
4. ყველაზე მეტად რა მოგეწონა პროექტში?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. რა არ მოგეწონა პროექტში?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
9.
|
პროექტის ხელმძღვანელი
|
ლალი კილასონია
|
მოსწავლეთა დაკვირვების ცხრილი
კრიტერიუმები
|
მცირედ
|
საშუალოდ
|
მთლიანად
|
მოსწავლეებს თავიანთი წვლილი შეაქვთ პროექტით გათვალისწინებულ აქტივობებში
| |||
მოსწავლეები თანამშრომლობენ ერთმანეთთან
| |||
მოსწავლეები არ ასდენენ პროექტის გათვალიწინებულ შეხვედრებს
|
მოსწავლეთა შეფასების ცხრილი
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
ხალისით ვმუშაობდი ქროექტის აქტივობაზე
| ||
ვთანამშრომლობდი ჯგუფის ყველა წევრთან
| ||
გულახდილი ვიყავი დასმულ შეკითხვებზე პასუხისას
| ||
სიამოვნებით ვიმუშავებდი მსგავს პროექტზე
|
მასწავლებლის თვითშეფასების კითხვარი
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
პროექტის დაგეგმვისას გავითვალისწინე მოსწავლეტა ინტერესები და შესაძლებლობები
| ||
მოვახერხე პროექტშ მშობელთა უმეტესობისა და ყველა მოსწავლის ჩართვა
| ||
მივაღწიე მოსალოდნელ შედეგს
| ||
პროექტი დასრულდა გაგეგმილ დროში
|
No comments:
Post a Comment